یونان، گام به سوی تشكیل دولت ائتلافی نجات ملی
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا ،پس از انتخابات یكشنبه گذشته و عدم رای كافی برای تشكیل دولت غیر ائتلافی، یونان برای تشكیل دولت نجات ملی تلاش می كند.

حزب راستگرای دمكراسی نوین به رهبری 'اندونیس ساماراس'، حزب سوسیالیست پاسوك به رهبری 'اونگلوس ونیزلوس' و حزب چپ دمكراتیك به رهبری' فوتیس كوولیس' در تلاش برای تشكیل دولت نجات ملی با محوریت حزب راستگرای محافظه كار دمكراسی نوین هستند.

حزب دمكراسی نوین در انتخابات یكشنبه گذشته با اختصاص 29 درصد آرا 129 كرسی، حزب سوسیالیست پاسوك با اختصاص 12 درصد كل آرا 33 كرسی و حزب چپ دمكراتیك با اختصاص 7 درصد آرا 17 كرسی پارلمان 300 نفری یونان را به خود اختصاص دادند.

چنانچه دولت نجات ملی با حمایت این سه حزب تشكیل گردد، دولت جدید یونان از حمایت 179 نماینده پارلمان برخوردار خواهد شد.

' اونگلوس ونیزلوس' پس از دیدار روز سه شنبه خود با ' اندونیس ساماراس ' و فوتیس كوولیس' ابراز امیدواری كرد كه دولت نجات ملی تا ظهر چهارشنبه با حمایت سه حزب تشكیل گردد.

وی مذاكرات خود با ' اندونیس ساماراس' رهبر حزب راستگرای دمكراسی نوین و' فوتیس كوولیس' رهبر حزب چپ دمكراتیك را بسیار خوب و سازنده قلمداد و ابراز امیدواری نمود كه دولت جدید با ارایه برنامه كاری خود ، زمینه را برای تغییر شرایط سخت توافقنامه بسته كمك مالی اتحادیه اروپا را فراهم آورد.

بر اساس شرایط خواسته شده توسط تروئیكا برای اعطای وام 130 میلیارد یورویی دولت یونان مواظف گردیده ، ظرف سه سال آینده تعداد 150 هزار نفر از كاركنان دولت را اخراج، حقوق و مزایا را كاهش، ساختار مالیاتی را عوض و تعداد زیادی از شركت های دولتی را به بخش خصوصی واگذار كند.

فوتیس كوولیس نیز پس ازاین دیدار گفت، مهم این است كه در كشور دولتی با حضور افراد صادق و كار آمد تشكیل گردد و تمام تلاش خود را برای تغییر شرایط خواسته شده در توافقنامه بسته كمك مالی اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول بكار گیرد.

'اندونیس ساماراس' رهبر حزب محافظه كار دمكراسی نوین دیدار و مذاكرات خود با رهبران حزب سوسیالیست پاسوك و حزب چپ دمكراتیك را سازنده و خوب توصیف و ابراز امیدواری كرد كه بزودی دولت نجات ملی با همكاری سه حزب تشكیل گردد.

وضعیت بحرانی یونان باعث شده كه حزب راستگرای دمكراسی نوین، حزب سوسیالیست پاسوك و حزب چپ دمكراتیك كه دارای اختلافات شدید سیاسی در طی سال های زیادی دراین كشور در مورد نحوه اداره كشور بوده اند، هم اكنون برای اولین بار جهت تشكیل دولت نجات ملی به همكاری و تفاهم رو آورند.

**2170**1368**





:: برچسب‌ها: تابستان , نیویورک , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: